Do e-mailové schránky se dívám padesátkrát za den. Proč to vlastně dělám?

schránkaDo svojí e-mailové schránky nakukuju asi tak… padesátkrát denně. To není přesné číslo, nedělala jsem si čárky. Je to jen hrubý odhad: onomu nutkání podívat se, jestli mi někdo nenapsal, podlehnu během dne v práci, kde permanentně sedím u počítače, asi tak každých deset minut. A doma se taky jednou nebo dvakrát juknu. Hm, teď, když děti odjely na tábor, vlastně i častěji.

Kontrolování e-mailů je přitom činnost, která mi v naprosté většině případů přináší zklamání. Drtivá většina pošty, která mi chodí, jsou pracovní úkoly (nejradši mám ty se spoustou vykřičníků a názvy jako URGENT nebo NUTNÉ), tiskové zprávy o nových kabelkách, sekačkách na trávu a letních průjmech, a fantastické nabídky hubnoucích pilulek a sexuálních inovací. Jen jednou, možná dvakrát denně se v mailové poště objeví něco, co si opravdu chci přečíst: zpráva od kamarádky, fotky z víkendu u táty nebo pozvánka na narozeninovou oslavu.

Proč si tedy denodenně připravuji sérii osmačtyřiceti až devětačtyřiceti malých zklamání? Proč se na e-mail nepodívám jenom třikrát denně, jak to doporučují v příručkách pro efektivní manažery?

Jeden z důvodů je, že e-mail mi poskytuje tu nejsnažší a nejdostupnější únikovou cestu od nudné nebo namáhavé práce. Záminku, proč se přestat soustředit a chvíli si zaprokrastinovat.

Ale ten druhý důvod je, myslím, ještě důležitější. Pořád tak nějak téměř nevědomky čekám, že v té prokleté schránce se objeví něco opravdu úžasného, dechberoucího a důležitého:

  • vyznání lásky
  • zpráva o obrovském netušeném dědictví
  • pozvání na úžasný večírek
  • nabídka z Hollywoodu, který mě právě objevil
  • celoživotní slevová poukázka na zmrzlinu Häagen-Dazs

Samozřejmě vím, že tyhle úžasné a dechberoucí věci se nedějí padesátkrát denně, a většina z nich ani padesátkrát za život. Ale stejně mi pokaždé, když klikám na e-mailovou schránku, někde vzadu v hlavě bliká naděje, že tentokrát třeba ano.

Reklamy

11 comments

  1. Mně zase chodí e-maily, které mi nabízejí možnost zvětšit si penis 🙂 Podotýkám, že jsem žena 🙂 Také se pořád nakukuji a od té doby, co mám přístup do mailu i přes mobil, je to ještě horší. Opravdu si kolikrát připadám jako ve Star Treku… pochoduji po městě s trikodérem (takovým přístrojem, se kterým tam pořád chodí a s jehož pomocí například zjišťují, jestli není kolem nějaký nebezpečný mimozemšťan) a pořád do něj hledím…

  2. Na stejném principu fungují kasína – taky tě občas nechají vyhrát, ale ten psychologický efekt „teď to určitě vyjde“ tě to nutí zkoušet furt dokola.

  3. Já jsem byla ráno nadšená, že něco přišlo a nakonec tam byla jen nabídka skvělých řemeslníků a zvětšení penisu. A ten čekaný mail od kamarádky nikde :D.
    Je vtipný, že o tom právě píšeš .

  4. Mně do mailové schránky zprávy o obrovském dědictví chodí docela často. Většinou mi někdo odkazuje velkou částku peněz, protože nemá žádné dědice, je smrtelně nemocný a neví, co si s těmi penězi počít. A taky už jsem několikrát vyhrála miliony, aniž bych soutěžila.

  5. Je docela fajn mít víc schránek – jednu pouze pracovní a druhou pouze soukromou. Založila jsem si i jednu takovou „spamovou“ a když někde na internetu vyplňuju e-mail, dám tam tenhle, případná reklama mě tedy nebude otravovat na soukromém mailu. A když se podívám padesátkrát za den, není tam buď vůbec nic nebo něco od kamarádek…

  6. Taky mam jednu spamovou a jednu soukromou, takze se zklamanim vyhybam. Na druhou stranu mam nejakou predstavu, ze na mne doma ceka nejaka zasilka – darek zabaleny v balicim papire s barevnymi znamkami a postovnimi nalepkami. Kdyz neni ve schrance, myslim si cestou po schodech, ze ji sousede dali pred bytove dvere. Neni tam ale nejak ta nadeje a to teseni mne nepresly

  7. Mně mobil pípne pokaždé, když přijde mail, ale ukáže jen adresu odesílatele. To může být 50x za den, ale 47x vidím, že nemá smysl schránku otevírat. A v těch zbývajících případech se ještě rozhodnu, jestli se podívám hned, nebo to může počkat. Takže pokud se „nic neděje“, otevírám tak 1-2x denně.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s