Když mám špatný den, „udělat si radost“ na mě moc nefunguje

„Rozmazlujte se.“ „Udělejte si radost,“ doporučuje se často v časopisech jako zaručený návod na zlepšení nálady. Myslí se tím nejspíš takové věci jako čokoláda, něco nového na sebe, masáž nohou nebo jiné příjemné vybočení z každodenní rutiny.

Jenže. Když něco takového ve „špatný den“ doopravdy udělám, obvykle se pak cítím ještě bídněji než předtím. Sním kus čokolády a připadám si tlustší (zrovna teď mám v tašce nakousnutou tabulku hořké čokolády s kousky malin, která na mě měla přesně tento účinek). Bloumám po obchodech a myslím na mizerný stav svých financí. Vyzkouším si v kabince něco na sebe a cítím se ještě ošklivější a ubožejší. A navíc mě trápí výčitky svědomí, že bych v tu chvíli měla dělat něco jiného.

Udělat si radost“ umím v případě, že radost už mám. Ale mám-li špatnou náladu, „rozmazlování“ mi ji zaručeně ještě zhorší.

Co pro mě naopak funguje? Věci, které jsou na první pohled poněkud pracné a nepříjemné. A v rámci špatného dne je ještě daleko těžší se k nim dokopat. Ovšem pokud to udělám, zlepšení nálady se dostaví téměř zaručeně.

  • Převléct postel. Hrozně mě to nebaví, ale výsledek mi kupodivu vždy ohromně zlepší náladu.
  • Vyčistit si zuby. Vím, je to bizarní, ale pomáhá mi to – kdykoli během dne.
  • Zaplatit (na poště nebo po internetu) nějaké složenky. Odcházím sice o několik tisíc chudší, ale zato s lehčím srdcem.
  • Sepsat si úkoly na příští den.
  • Čistit boty.
  • Uklízet.
  • Psát blog.
  • Jít běhat.
  • Jít mezi lidi. Funguje to dokonce i v případě, že „jít mezi lidi“ je to poslední, na co mám v tu chvíli chuť.
  • Jít brzo spát.
  • Pracovat.
Advertisements

9 comments

  1. Mi občas pomůže, když udělám něco co už jsem FAKT dlouho odkládala. A ten pocit, že to po několika třeba i měsících mohu vymazat s paměti je osvobozující. Nebo uklidit si na stole, přeskládat hadry a tak.

    1. Přesně tak – úplně nejvíc mi pomáhá odškrtnou si nějaký úkol, kterého se v duchu trochu bojím… nějaký nepříjemný telefonát apod.

  2. Dnes jsem strávila celou přednášku tím, že jsem si vypisovala úkoly, co udělám doma. 😀 Jaké předměty si odregistruju a zaregistruju, co si chci během následujícího měsíce koupit a kde, taky mě napadlo, že si vyměním reklamní papír v termohrnku a udělám si do něj černobílou koláž fotek a hlavně úkoly do školy… první týden nového semestru. Na závěr jsem mamce udělala nákup, aby se s tím nemusela tahat… hned mám lepší pocit… :o)

  3. Mě pomáhá umýt nádobí, ale to zřejmě funguje jen v zaostalých domácnostech bez myčky. Umytí vlasů a čištění zubů také pomáhá. Pocit čistoty je důležitý a uklidňující.

  4. Jit behat je ale to prvni, anebo proste jit sportovat. Vyprazdnim si hlavu, pak po cviceni davka endorfinu pomuze udelat ostatni zalezitosti jako sepsani ukolu anebo uklizeni atd atd.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s