Jak to, že filmy s reklamami se nám líbí víc než bez nich?

Je mi to jasné. Nevěříte mi. Říkáte si, že televizní reklama (třeba na Jar nebo na osvěžovač vzduchu Brise, mám-li jmenovat ty nejohavnější) je tady od toho, aby vám zážitek z filmu zničila, a ne vylepšila. Profesor Leaf Nelson z univerzity v San Diegu ve svém výzkumu ovšem zjistil, že je to přesně naopak. Testoval to na svých studentech, kterým opakovaně pouštěl sitcomy s reklamami a bez. Studenti, kteří sledovali seriály s reklamou, na ni sice nadávali, ale ve výsledku si odnesli silnější, příjemnější zážitek.
„Domníváme se, že k tomu dochází proto, že naše tělo i mysl se na jakékoli zážitky rychle adaptuje. Písnička, masáž nebo šálek kávy začínají jako cosi velmi příjemného, ale během konzumace si na ně rychle přivykneme. Krátké přerušení nám pomůže vnímat zážitek znova intenzivně jako na začátku,“ vysvětluje Leaf Nelson.
Jinými slovy: uprostřed oběda, opalování nebo popíjení ginu s tonikem si dejte malou pauzu. Budou pak ještě lepší. (A nemusíte přitom koukat na reklamy.)

Reklamy

5 comments

  1. Přesně tak, reklamy mám taky ráda z tohohle důvodu. Pauza na čůrání, na zapnutí/vypnutí pračky, nandání/vyndání prádla, opláchnutí nádobí, čištění zubů, odlíčení atakdále, atakdále. 🙂 Kdysi dávno jsem si stihla o reklamě dát i cigaretku, což už dneska nedělám, ale stále reklamy kvituju celkem s povděkem. 🙂

  2. Tady bych zásadně odporoval panu Leaf Nelsonovi, já reklamy nenávidím a když mi na nějakém filmu obzvlášť záleží, natočím si ho na hard-disc, vystříhám reklamy a ponechám si ho ve svém archivu naprosto panensky neposkvrněný a pak se na něj několikrát, třeba v ročních intervalech znovu podívám. U těch normálních slátanin mi také reklamy nevadí, protože se na ně stejně nehodlám vícekrát podívat…

  3. Jestli v tom taky roli nehraje kognitivní disonance. Říkáme si: „Koukám se na ten film i přesto, že v něm jsou reklamy. Tak to asi musí stát opravdu za to, protože já reklamy nesnáším.“

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s